28 آذر 1394 - 9:55
شناسه خبر: 3577
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق از تمرکز بر صادرات محصولات کشاورزی به روسیه می گوید:
نباید عملکردمان منجر به بی اعتمادی روس ها شود
با توجه به نیاز انبوه بازار روسیه به محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، بازرگانان و تولیدکنندگان کشور باید با محصولات با کیفیت جای رقیبی سرسخت همچون ترکیه را پر کنند.
به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و به نقل از موج ، کاوه زرگران درباره آینده تجارت با روسیه و نیاز آنها به محصولات کشاورزی گفت: با توجه به نیاز بازار روسیه در سال جاری میلادی و واردات یک میلیارد و پانصد میلیون یورویی کالاهای غذایی از ترکیه، ایران می تواند در راستای کنش سیاسی این دو کشور، به بازار روسیه ورود کند.
وی ادامه داد: باید تمرکز دولت مردان و فعالان بخش خصوصی بر شناخت و ورود به بازار روسیه باشد تا بتوانیم این کمبود در بازار همسایه شمالی کشور را پوشش دهیم و گامی مهم را در دوران پساتحریم، برای رشد اقتصادی کشور برداریم.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشکیل کارگروهی در همین راستا، اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت جهاد و اتاق بازرگانی و تشکل های این صنعت، باید ظرفیت های بازار روسیه شناسایی و برای ورود به این بازار با برنامه ای استراتژیک ورود پیدا کنیم.
زرگران با اشاره به عدم صادرات محصولات کشاورزی بی کیفیت به روسیه، تصریح کرد: طی سال های گذشته بعضی از صادرکنندگان اقدام به صادرات محصولات غیراستاندارد به روسیه داشتند که این عملکرد آنها، منجر به بی اعتمادی بازار محصولات کشاورزی و صنایع غذایی روس ها، به صادرکنندگان ایرانی شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه ارسال کالاهای بی کیفیت منجر به از دست رفتن بسیاری از بازارهای صادراتی شده است که این بی اعتمادی نهایتا به نام و اقتصاد کشور آسیب های جدی می رساند.